FERRARI & KASPER <3

Gårdagens ridpass, i hoppgruppen så skulle jag ha Ferrari för att lilla sivan var halt.. Men gjorde ordning Ferrari och sen gick vi ut till stallplanen och satt upp. Gick till ridhuset, red fram och det gick bra. Men hon var ganska annorlunda från de hästar jag ridit nu på ett tag. Vi började hoppa fram ett hinder i trav och innan låg det några bommar, det gick inte så bra första gången då det gick lite fort över bommarna men andra gången var hon lugn och det gick bra. Efter vi gjort det några gånger så la hon upp "en bom" till ett räcke, då var det en bom, räcke, en bom, oxer. Sen efter det la vi på en båge till ett räcke. Sen hoppade vi ett räcke, båge till ett annat räcke och sedan båge till en oxer, det gick bra men hon blev lite stark mellan ibland.
Sen vände vi på det, efter det red vi tillbaka till stallet och jag började göra ordning nästa ponny, skulle ha min söta Kasper! :D



Gjorde ordning honom och sen sadel och träns på. Vi gick ut på stallplanen och satt upp, ha verkligen saknat att rida honom! Vi red ner till ponnypaddocken och i början gjorde jag många halter och övergångar men när jag började jobba honom lite så ökade han och blev väldigt stark och sket lite i mig men jag sa till honom och red volter och övergångar så att han skulle lyssna och det blev bättre och bättre! Vi red i 3 serpentinbågar och i slutet så släppte han efter lite och blev riktigt duktig. Vi skulle galoppera från A till mitten av bågen och sen trav och galopp vid sista bågen också. Där gjorde han fina galoppfattningar och galopperade lugnare och gjorde en övergång till trav duktigt men blev lite snabb trav där men han var duktig och lyssnade på mina skänklar. Fattade galopp igen och där blev det också bra men där ville han inte sakta av hela tiden men gick då in på en volt. 
I slutet red vi på en volt och han frustade massor,  sen långa tyglar och massor av klapp! <3

När vi gick upp till satllpanen igen så blev först lillan rädd för något och sen lite senare blev kasper rädd och hoppa rakt upp i luften och bocka eller något, haha allt blev lite fail :P



Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0