RIDNINGARNA IDAG

Hemma från en härlig dag i stallet! Innan jag åkte så åkte jag till hööks och fick med mig ett par ridvantar hem, då jag tycker att mina är "hala", men dessa var faktiskt riktigt bra. Dessa vantar var det jag köpte:

Iaf, i hoppgruppen så red jag Ferrari. Vi hoppade i en paddock, vi började att värma upp i alla gångarter i båda varven. Sen hoppade vi ett kryss som var i mitten. Sen hoppade vi olika saker, minns inte riktigt men det gick väl sådär, kom nära på vissa hindren och hoppet blev lite konstigt.. Vet vad jag måste träna på med henne, men vissa språng blev fina! :)

Sen var det dags för nästa ridpass, vi skulle hoppa där med och nu hade jag Kasper! Vi började med att värma upp och han var pigg och lite busig. Började hoppa en oxer och sen gjorde vi även några andra saker men minns inte riktigt vad det var, men i slutet hoppade vi en bana. Det började att hoppa en studs på 2 hinder och vidare till ett räcke på långsidan, sen på kortsidan var det ett till räcke och sen var det som snettigenom med ett räcke och sen en båge till en oxer. Det gick bra men fick lite omtramp, och sen mot oxern så trodde jag att han skulle göra omtramp som han gjort innan men han hoppade av tidigt istället och jag var inte med på det. Efter språnget så landade jag på halsen och sen i svängen åkte jag av! Det gick rättså bra, fick ont i rumpan, huvudet och hakan, haha. Tappade nästan andan, lite yr men det gick över fort. Nu har jag bara lite ont i huvudet och i rumpan, även lite i ryggen men det är inte så farligt.
Hoppade direkt om oxern och då gick det prima! :D
Älskar denna ponny, grym!


Nöjd över ridpassen idag! 

Bilder från passen kommer imorgon

Kommentarer<3
Postat av: ellenmolin - satsande travtjej

sv; 700

2012-04-05 @ 07:44:59
URL: http://resultoflove.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0