MINA TVÅ DAGAR PÅ PRAON HITTILLS

Igår var det första dagen på prao, jag var hos en hästrehablitering. När jag kom bit vid 8 på morgonen så började hon att visa mig runt och sen började vi fika och sen mocka, fixa mat osv. Tog in några hästar och longera 2 stycken. Sen duschade vi av dom, tog även in fler hästar och spolade benen och rykta dom. Sen kom det några kunder som hade två hästar som skulle gå på ett vattenband. 
När dom gått där så fick jag smörja in någon på benen på dom så inga bakterier fanns, sen fick jag spola av dom noga. 
Sen gjorde jag massa mer :)

Sen efter jag varit där så kom mamma och hämta mig, typ halv 5, vi åkte direkt till Bella & Peppe. Vi mockade och fixa och sen tog vi in dom och gjorde dom klara och red sedan ut. Det var härligt! :D
Sen kom jag hem vid typ halv 9 på kvällen, så en lång dag.

Idag åkte jag till praon samma tid som igår, när jag kom dit så gick det en häst på vattenbandet och jag började att mocka, sen skulle en annan häst gå på bandet så jag fick rykta hästen ÖB och sen ta in honom på vattenbandet, stänga osv. Sen mocka lite till, fika sen ta ut honom och sätta på täcke och ta ut honom i hagen. Sen skulle en häst ut och köras så jag gjorde ording den och sen mocka, när de kom tillbaka tog jag av "Neo Pride" (men kallas för gottard) och duscha av honom, satt på täcken och tog sen ut honom i hans utebox. Sen skulle 4 åriga hingsten Loke köras, gjorde ordning honom och sen kördes han ut. Mockade och gav hästarna hö och sen gav jag dom krafft.
Sen duschade jag av Loke, på med täcke, sen skulle han ha några spiraler på benen med kallvatten så han kyldes ner, sen åkte jag hem. Slutade 12 idag då hon skulle bort sen.
Loke var nästbäst i sverige (trav) när han var 2 år, men fick en skada som dom håller på att fixa, hoppas han kan bli travhäst sen igen! 



Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0