GRYMMASTE KASPER IDAG

Godkväll, nu sitter jag framför datron och ska snart äta. Dagen idag har varit nice! Åkte till stallet vid 12 då jag är med i idrottslyftet, när vi kom dit så pratade alla lite om vad vi kommer att göra osv. Sen fick vi välja en häst som man ville rida så jag valde såklart Kasper, vi började att göra ordning dom. Vid klockan 13 så gick vi till ridhuset, vi hade tagit bort stiglädrena då vi inte skulle rida med dom. Vi skulle ha sitsträning, vi började att skritta fram på långa tyglar ett tag och sen kortade vi upp tyglarna och började med att göra halt vid varje bokstav. Kasper lyssnade rättså bra, han blev bättre och bättre.
Sen i traven började vi med att rida lätt, sitt-sitt-stå och det gick bra. Sen satt vi oss ner i traven och tränade med att öka traven 10 steg, långsammare 10 steg men försöka att göra allt mest med sitsen och det tycker jag gick bra.

Sen red vi serpentinbågar och vid medelinjen så skulle vi göra en skrittövergång, sen la vi även till volter vid vändningspunkterna. Sen la vi till galopp i bågarna, men fortfarande skritt på medelinjen. På långsidan så skulle vi ha förvänd galopp. Det gick bra men övergångarna till skritt blev lite svåra då han inte är så allert på övergångar mellan galopp-skritt, men skritt-galopp gick det bra! Han blev lite stark ibland men jag tycker ändå att han var superduktig! I den förvända galoppen så gick det bra, men vissa gånger blev det fel men sakta av och gjoerde om och då blev det rätt.
Sen red vi på hörnlinjerna och där skulle vi länga traven och där var han duktig men fatta galopp någon gång då han tycker det är enklare, men vissa gånger blev det riktigt bra!
En gång tyckte jag att det blev riktigt bra, han lyssnade och längde traven super! Fick även beröm då! Superponnyn! :D
Sen red vi på mittvolten, vilket gick bra. Sen skrittade vi av dom, när vi skulle hoppa av så skulle vi slå ihop benen bakåt och framåt och sen hoppa av.

Jag tycker att detta ridpass gick bra, grymma ponny! <3


Sen tog vi in dom och sen gick vi in i grupper då vi ska ha en redovisning sedan, vi pratade lite om hur vi ska redovisa och vad vi ska ha med.
Sen åkte jag hem och har bara slappat och kollat på ponnyakuten!

Nu ska jag gå och äta, ses!

Kommentarer<3
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

Älskar den bilden! Så himla fin! :')

2012-04-09 @ 01:00:06
URL: http://perfectpony.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0