STACKARS SKATA

Gissa vad jag såg när jag kollad ut på altan? jo, jag såg att det var en stor fågel (skata) där. Den såg rädd och chockad ut så jag gissade att min katt Taggen tagit in den, men då måste han släpat in den genom garaget genom 2 kattluckor, lyckat! Men i alla fall så förstog jag att det var så när fågeln rörde på sig så kom Taggen i full fart och började jaga den runt...
Jag öppnade dörren in så att Taggen kunde komma in men gissa om han ville det, neje han fortsatte men jag ropade på honom och han kom efter ett litet tag. När han kom in så såg han väldigt glad och stolt ut.

När jag kollade noggrannare så såg jag att det låg en näbbmus, fågelfjädrar, fågelskit och fågelblod... Jag ringde mamma och sa det och hon sa att jag skulle öppa så att fågeln kunde komma ut så det gjorde jag, fy vad läskigt. Det kändes som att fågeln skulle attackera mig och peta ut mina ögon men han flög bara ut och satt sig i trädet.
Jag hoppas att den klarar sig, den hade många sår (den var blodig)...


Taggen är stygg ibland....

Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0