RIDNING UNDER STJÄRNORNA

Var med Moa idag efter skolan, vi arbetade med vårat no-arbete. Vi åt godis och hade det sköj!
I alla fall så skulle Moa hem vid 5 för att jag och mamma skulle åka till Mynta och rida. Eller snarare åka till Mynta & Kaiser, mamma skulle rida mynta och jag red Kaiser!

När vi kom dit så gick vi direkt till hagen för att hämta hästarna, dom var jätte blöta för det regnade. Vi skyndade oss ut så att vi skulle hinna rida innan det blev kolsvart, vi red ute på grusvägarna.
Bara när vi ridit ett litet tag så började det mörkna, eller innan vi åkte så hade det börjat lite men blev värre då.
Mynta skulle ta det lite lugnt idag för att hon jobbat mycket nu, som till exempel så tävlad hon i lördags och jag tränade med henne igår, så det är nog skönt att ta det lite lugnt. Det blev mest skritt men lite trav. Jag tyckte att mamma var duktig idag även om det var länge sedan hon red och är då inte så ridvan nu, hon red när hon var barn och lite när hon var vuxen men det var ett tag sedan :)

Kaiser fick jobba lite, jobba med att ställa han lite och lite skänkelvikningar osv. Jag tycker att han var duktig, han var lite stel och ville inte flytta sig jättebra för skänkeln men blev lite bättre när jag ridit ett tag. Han gick fint ett tag då och då, duktig ponny! Galopperade lite och ökade lite så han fick sträcka ut sig lite, även om det inte blev så fort.. :p
Det var lite vatten pölar i marken, försökte undvika dom men hoppade över någon, så gullig ponny!

Red också Mynta lite, red bara lite skritt och sedan lite trav och hon var duktig och tog det lugnt.

När vi var påväg tillbaka till stallet så kollade jag upp mot himmelen och såg stjörnor, gud var härligt att rida ut under stjärnorna! <3

När vi kom till stallet så hade Emma varit så snäll att hon hade mockat och fixat mat/vatten till både Mynta och Kaiser, TACK SÅ JÄTTE MYCKET EMMA! :D<3

Det var ganska bra att vi inte behövde fixa med mockningen och det, för jag var tvungen att åka hem och plugga matte tills matteprovet imorgon! Taggad!!! or nooot...

Duktiga hästarna var idag! :)








Kommentarer<3
Postat av: Emma Andersson

ingen orsak, vet själv hur frysen och blöt man brukar vara i de ovädret, fast ni slapp väl regnet?

<3333, ska vi rida vid 5 på fre eller senare/tidigare? <33

2011-10-20 @ 15:33:37
URL: http://vibymuppen.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0