GÅRDAGEN

Igår så gjorde jag inte så mkt på dagen, jag var hemma från skolan för jag inte mådde så bra. Men det blev bättre sen och kunde åka iväg och träna med Mynta för en tränare (jag skulle förmodligen ridit ändå)

I alla fall så åkte jag och Mamma till Mynta vid halv 5 och var där typ kvart i 5. Frida hade gjort i ordning Mynta så jag slapp för den tiden hade jag inte.
Så det var bara att lasta in henne och sen åka.
Melinda (en som är medryttare på kaiser) var också med och red, hon red kaiser.
När vi kom fram så lastade vi ut och sen gjorde vi hästarna klara för att ridas. Red i en paddock.

Ridpasset:

Red först på en volt i skritt och trav och försökte att få hästarna att lyssna på ryttaren och sedan så red vi över bommar, dom första låg nära varandra så man var tvungen att hålla ihop hästen mycket och dom andra var längre ifrån.  Dom som var nära, där gick det inte så bra då hon tog de 3 bommarna så 2 men någon gång så trampade hon mellan alla.
Sen så galopperade vi på en volt med en bom i, det gick väl helt ok men hon var väldigt pigg.
Sen så tog vi både den bommen i galopp och sedan mot ett rosa/rött litet hinder. I slutet så red vi en bana, den såg ungefär ut så här:



(Snygg skiss jag gjorde xD)

Jag tyckte i alla fall att det gick helt okej fast jag hade varit sjuk på dagen. Nöjd, det var ju första gången jag tränade med henne.

Film kommer!

Kommentarer<3
Postat av: Fanny Jaensson

kul! :D <3

2011-10-18 @ 21:57:48
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0