EXTRARIDNINGEN IDAG

Red ju extraridning idag, red Ferrari. Men vi tar det från början:

Jag kom dit med Fanny och Moa vid typ kvart i 2, först så kollade vi när dom släppte ut hästarna i hagen och sen började vi att rykta hästarna. Fanny skulle rida Nemo, jag Ferrari och emma sivan. Men började rykta lite och sen ville en i stallet ha hjälp att ta ut Jigsaw och Wendy i sjkuhagarna så att jag och fanny tog en varsinn.
Efter det så fortsatte jag rykta henne så att hon skulle vara jättefin.
När jag ryktat klart så gick jag till Kasper och gosade lite med honom, gulleplutten! ♥

Sen så gjorde jag och Fanny rent tränsen och så och sen så satt vi på oss hjälm, ridväst o.s.v. Sen började vi sadla och sen skulle vi ta in wendy och Jigsaw så då gjorde vi det. Sen så var det dax att tränsa.
Sen så gick vi in i ridhuset och satt upp och började rida. Det kändes lite annorlunda att rida ferrari mot lilla regnbåge då dom är såpass olika. Det var också första gången jag red Ferrari.
Så i början så testade jag övergångar och lite så för att lära känna henne lite innan vi började hoppa.
Det första vi hoppade var ett plank och sen 2 bommar och sen ett till plank på en volt, det gjorde vi ganska många gånger och sen så hoppade vi 2 hinder på långsidan och skulle vi in olika galoppsprång mellan hindrerna, det gick bra och fick in rätt antal! ;)

Sen så hoppade vi typ ett räcke och  sen 3 galoppbommar till en oxer. Lägger ju upp en film sen från ridpasset så då fattar ni nog mera!  (det blev tyvärr inga bilder då fanny inte hade något batteri i kameran)

Det högsta vi hoppade idag var 1 meter (oxer) , nöjd! ♥
Duktiga och fina Ferrari är en grym hopphäst! Synd att jag aldrig ridit henne förr men nu vill jag att det ska bli mer, hehe :)


Kommentarer<3
Postat av: emelieeriksson

va bra! jorå det har jag haft! :)<3

hänt idag då?

2011-11-26 @ 22:25:30
URL: http://finnakersryttaren.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0