STALLET IGÅR

Var ju i stallet igår hos Bella & Peppe. När vi kom dit så började vi att mocka och gav dom intagsmat och tog in dom och sen började vi att göra ordning dom. 
När vi gjort det gick vi ut och satt upp och sen red iväg. Vi skulle rida under tunneln och på långrakan dit så skrittade vi mest med tog även trav och han lyssnade jätte bra. Vi red under tunneln och det gick bra, blev bara lite nervösa men gick bra. När vi gått under red vi lite på en länga och sen vände vi och gick tillbaka under tunneln och red lite på en långraka, det gick hyffsat. När jag försökte rida först så bråkade han men jag vann iaf som tur är! Men tog lite galopp och så men han kändes inte framme riktigt så ökade lite och då blev han duktig. Sen red vi hemåt, på långraken påväg mot stallet travade jag och han var jätte fin och lydig så jag testade att fatta en galopp och kolla om han fortfarande var lika fin och det var han, sååå fin var han! :)
Travade lite innan jag sakta av till skritt och skritta sista biten, jag tycker att det gick bra stundtals och sämre stundtals.

Vi fixade hästarna och gosade lite med honom och han var grymt gosig, sen fixade vi deras foder och gav dom det och sen sopade vi stallet och sa hejdå till hästarna och åkte hem.

Nice day! 



Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0