RIDNINGEN MED MIRAGE IGÅR

Efter skolan så åkte jag till stallet och där träffade jag Linnéa, när listan kom upp på vilken häst man skulle rida så blev jag lite chockad, haha. Nej, men jag visste ju att jag skulle rida en storhäst men Mirage tyckte jag var ganska stor men han är grymt snäll! Linnéa fick rida Tammie.

Vi började att rykta dom och Mirage var verkligen smutsig så det tog ett tag, hämtade benskydden och sedan sadeln. Trodde inte först att jag skulle få upp sadeln men det fick jag smärtfritt ;)
Var lite pirrig innan vi skulle gå in i ridhuset men det var ju för att det var första gången jag red storhäst i en ridgrupp. När jag hoppade upp så kändes han inte otroligt stor men ganska.

Vi började med att skritta fram och sen satt Morgan(ridläraren) på Mirage en gummisnodd. Vi började med att flytta hästen från ena långsidan till den andra eller hur man förklarar, vi gjorde även många halter och ryggningar så att hästen skulle lyssna på en. I skritten var Mirage duktig och samma i traven o galoppen. Han var väldigt snäll och lyssnade rättså bra, men som sagt så är det stor skillnad mellan storhäst och ponny. 
Vi gick in på två volter och red och vände igenom den några gången och sen red vi på en ått-volt. Sen så red vi öppna på långsidan och sedan blev det skänkelvikning. 
Trava och skritta sedan av dom i en lite lägre form så dom skulle slappna av.
Jag tycker att det gick helt okej, det var ju trotsallt typ första gången på storhäst.

Vill ni ha bilder? Här har ni några tjuvkik:




Fler?

Kommentarer<3
Postat av: Frida

Ja, fler bilder!:D<3

2012-03-06 @ 07:26:19
URL: http://fridarydbjer.blogg.se/
Postat av: Ellen Molin

fick ni byta hästar? :)<3

2012-03-06 @ 07:59:57
URL: http://resultoflove.blogg.se/
Postat av: lisa

ja fler bilder<3

2012-03-06 @ 14:29:53

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0