RIDNINGARNA I ONSDAGS

Oj, glömde visst att berätta om ridningarna i onsdags så det kommer här.
När jag kom dit så häslade jag på några vänner och köpte en paj, då jag inte hade något att äta hemma. Det var riktigt gott. Sen gick jag ner och började att göra ordning Sivan som jag skulle rida.
Sen gick vi in till ridhuset och satt upp osv. Vi började med att värma upp i alla gångarter sen började vi att hoppa ett räcke i trav och det gick bra, följde med och hon hoppade finfint. Sen hoppade vi räcket vi hoppade innan vidare till en oxer med 5 galoppsprång mellan och fick in rätt de gångerna vi gjorde det. Sen hoppade vi ett svart-vitt räcke vidare till 3 galoppbommar och sen ett räcke. Gick helt okej, hon blev lite stark och jag kom inte ut i bågen helt. Sen hoppade vi en bana, först svängde vi in på en "volt" vid A och svängde åt andra hållet efter det mot räcket vi hoppade i början och vidare mot oxern och sen svart-vita räcket och sen till galoppbommarna och räcket. Det gick bra men gena på kortsidan så i svängen till svart-vita räcket så drog hon utåt så jag gjorde en volt och hoppade.
I slutet blev sista räcket 1 m :)

Nöjd över ridpasset och sivan skötte sig bra, men några småmissar men ändå nöjd över finfina sivan! 



Sen så skulle jag rida min älskling Kasper, blev jätte glad! <3 Där skulle vi hoppa lite också och öva på att byta galopp över hindrerna. När vi värmde upp så lyssnade Kasper jätte bra och när vi började hoppa så blev han starkare och lyssnade inte lika bra men ändå duktig. Han bytte på alla utom en gång om jag minns rätt.
Grymma ponny! <3



Bilder kommer

Kommentarer<3
Postat av: Cajsa

Sv: Jaha :D

2012-03-09 @ 21:21:25
URL: http://caline.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0