PUH IGÅR

Godmorgon, red ju igår istället för en i Fannys & Emmas grupp. Red Puh, det var riktigt länge sedan jag red honom. Bara ridit han en gång tidigare och hoppas att det blir fler då han var riktigt kul att rida men stle. Han är ju typ bara med i b-ponnylektioner och sånna som inte kräver så mycket av honom som jag vet.

Började med att rykta honom, han var väldigt lerig så tog ett tag. Sen vid kvart över 19 så gick vi till ridhuset och började att sitta upp. Vi började att skritta med långa tyglar och jag skrittade på lite då han inte skulle gå och sova. Sen när vi korta tyglarna så lyssnade han bra, blev lite seg ibland men skötte sig. Vi gick in på två stora volter och red där ett tag och flytta ut dom med innerskänkeln och böjde osv. Vi gjorde även halter och ryggningar så dom skulle lyssna, på ryggningen så var han inte riktigt med på noterna i början men faörtod det sedan. 
I traven var han också fin och i galoppen. När vi skulle fatta galopp från skritt/halt så skena han ivag lite, han tyckte att det var skojsigt :)
Fokuserade inte på att han skulle gå fint, bara att han lyssnade på mina hjälper.

Sen gjorde vi en övning, det var många volter på ena långsidan och galopp i en båge på andra. Det gick bra och han lyssnade på mig. 
I slutet så travade vi av hästarna på volten och där fick jag Puh i en lång form, sedan skrittade vi av. 
Rikigt kul var det och han lyssnade bra och var snäll och gjorde vad jag sa och tyckte nog också att det var kul! 

Mamma fotade och filmade så snäll som hon är, har får ni en liten tjuvkik på bilderna:





Kommentarer<3
Postat av: Cajsa

sv: Jag rider i Sickelsta i kumla:)

2012-03-07 @ 09:19:16
URL: http://caline.blogg.se/

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0