PEPPE IGÅR

När vi kom dit så stod dom inne och hade fått intagsmat så det var bara att mocka och göra dom klara för en ridtur. Jag och mamma tänkte rida under tunneln som jag gjorde med emmy men det kom så många bilar så vi tänkte att vi kan göra det någon annan gång så vi red till kullarna och red len bit och red sedan tillbaka. Han gillar inte att gå först så red lite först och det gick bra men någon gång så stannade han och backa. Sen när vi red tillbaka så testade jag att gå åt det andra hållet än vad mamma gjorde och det gick super! När han skötte sig så gav jag honom massa berömm.
Vi skrittade mest men tog även lite trav där underlaget var bättre. Jag tycker att det gick riktigt bra idag och han lyssnade bra och var inte så tittig osv :)

När vi kom tillbaka till stallet så fixade vi hästarna och satt på dom deras täcken. Jag och mamma fixade maten och gav dom det. Sen så sopade vi rent stallet så det blev fint och sa sedan hejdå till hästarna och åkte hem.

Nice day! <3


Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0