ONSDAGEN

På praon så fixade vi det vanliga på förmiddagen och vid halv 12 åkte vi mot strömsholm med en häst, när vi kom fram så mockade vi transporten och sen tog vi in hästen i en box där.



Väntade på att någon skulle komma, vi fikade lite med varm choklad och kexchoklad, köpte även en macka sen. När någon kom så kollade dom och sen skulle hon hämta en annan och då gick vi ut och satt oss i solen, varmt var det! 



Sen kom det en till och kolla, hästen hade som en vårta på bringan. Sen skulle dom ta ett kort och sedan kom dom fram till att dom inte skulle göra någon med den men om den blev större så skulle dom komma tillbaka.

Vi mockade boxen som hon stod i och sen åkte vi hemåt. Var tidigt framme i örebro så kom tidigt till stallet. När jag kom dit så träffade jag några kompisar och vi kollade på privathoppgruppen och sen kollade vilka vi skulle ha i hoppgruppen och jag skulle ha Dahlia. Först så ville jag inte det då jag tyckte det gick dåligt första gången men bestämde mig att stryka ett sträck över föra gången och rikta in mig på dagens ridning. 
I början  när vi red fram så var hon rättså seg men ändå med på noterna, tänkte först bara att hon skulle bli piggare sen mer jobb. Minns inte riktigt vad vi började att hoppa men vi hoppade iaf en upphöjdbom och sen en planka sen 7 steg till en oxer. Gjorde det några gånger och höjde även hindrerna. Skulle testa ha 6 steg en gång då jag fick bromsa henne in till 7 annars men då kom vi lite fel och kom mellan 6 o 7 och då stannade hon, men mitt fel. Sen körde jag på 7 då det blev bättre, sen hoppade vi även några saker till men minns inte riktigt, en bana i slutet. På banan så var hon trött och blev lång så det fick sådär.
Fick detta av ridläraren "När hon blir lite trött är det viktigt att då kortar upp henne, men annars jätte bra ridet!"
Känns bra, jag som trodde att det skulle gå sämst :P


En av de första gångerna på ridpasset.

Långt inlägg... så om mitt andra ridpass kommer senare under dagen.



Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0