IGÅR

Moorning! Gårdagen var kul, först prao där jag gjorde de vanliga sakerna så som, mocka, fodra, fixa hästar osv. Sen så skulle ann-britt bort (hon som har stället), så då var jag själv en stund och då smörjde jag utrustning och sen tog jag in Pralin och gjorde ordning henne för en ridtur.

Red runt en slinga 3 varv, började att skritta henne på långa tyglar och sen kortade jag upp dom och började arbeta henne lite, sen trav och sedan galopp. Det gick bra och hon tyckte det var super kul. 
Sen skrittade och travade jag av henne sen tog jag in henne och gjorde ordning och sen in i boxen. Sen skulle vi fika, sen kom mamma och hämtade mig.

Sen åkte vi direkt till Bella och Peppe, när vi kom dit så mockade vi boxarna och sen fixade vi maten och tog in dom. Fixade tex. vatten till dom osv. När dom ätit upp och vi fixat klart så började vi rykta dom, göra dom klara. Sen gå ut på en ridtur, det gick bra men peppe kollade runt på lite allt möjligt men lyssnade på mig ändå. Sen när det gick förbi två hästar så blåste han upp sig och svansen upp i vädret som "kolla på mig!" :)
Red lite i alla gångarter, idag var han lite pigg och busig, söt ponny! :*



Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0