MYNTA IDAG+BILDER PÅ MIG & SIVAN

Idag så red jag på gärdet med Emma & Rebecca, vi red dressyr.
I början så var hon pigg och gick med raska steg, men red volter så att hon skulle ta det lilla lugna ;)
Red mycket skritt idag då hon var väldigt pigg och att det var halt på gärdet (det hade regnat innan). Gjorde massa volter, lite skänkelvikningar, framdels-och bakdelsvändningar. Efter ett tag så lyssnade hon riktigt bra och var duktig!
När jag skulle trava så blev hon lite tjurig och började sparka i luften men efter ett tag så gav hon sig och blev duktig i traven. I traven så red jag mest volter men också lite skänkelvikningar, men hon lyssnade inte jättebra för sidförande skänkel i traven men lite skänkelvikningar blev det allt!
Galopperade lite på grusvägen men hon var så taggad så att hon sprang på sne när jag höll in henne. Hon ville bara galoppera iväg men det lät jag henne inte, höll ett långsamt tempo men med raska steg.

Efter galoppen så red jag bara henne lite i trav och skritt så att hon skulle slappna av lite innan jag skulle sluta rida.

I helhet så tyckte jag att det gick helt okej! :)

En sak jag har tänkt på är att jag börjat fått fler ovanor i ridningen som att t.ex. dra upp knäna, kolla ner, ha tårna pekade rakt ut, luta mig framåt...

Blev inga bilder idag, men istället så bjuder jag på några bilder från när jag red Sivan i Fredags.








Bilden nedan: Hon hoppade lite konstigt..



Bilderna är fotade av Frida Rydbjer

Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0