TEKNIKDAG

Kom hem från skolan för ett tag sedan, det var ju teknikdag och det var rättså roligt! Bättre än lektioner i alla fall, jag gillar att till exempel tillverka lite saker såhär ibland.
Det var uppdelat i 3 pass:

Pass 1: Då gjorde jag 1 kulbana med Amanda i min klass och sen 2 killar från 8b. I början så gick det inte så jätte bra men sen gick det bättre och vi hann klart! Kanske inte så jätte roligt men fungerade.
Tog tyvärr ingen bild..

Pass 2: Då gjorde jag 1 egen designad klocka, man fick välja precis hur man ville att den skulle se ut. Eller jag hade precis kommit på men då frågade jag om man fick skriva ut bilder men det fick man inte och då visste jag inte vad jag skulle göra. Men jag började med att göra lite och fick se hur det blev, hade ingen plan precis, gjorde bara lite men jag tyckte att det blev rättså bra!
Visarna på klockan har redan lossnat 2 gånger men jag har lagat det.

Såhär ser min klocka ut:





Pass 3:
På pass 3 så skulle jag göra 1 party popper, haha. Men man skulle typ öppna en eldare eller vad det heter. Och sen ta bort lite saker och sen sätta ihop den igen och sen så skulle man fixa lite med sladdar hit och dit och limma här och där. Sen fixa lite detaljer, haha min blev grymt snygg.. eller inte men den var glad i alla fall!
Sen så skulle jag testa den, den ska smälla!
Och den smällde så att det flög iväg som det skulle, jag kan säga attt det lät högt. Jag fick också en stöt i fingret av den så vågar inte smälla den igen... :s
Han som var där sa att den inte skulle ge en stöt men jag fick det, lyckat!
Och sen skulle det "glöda" innut i men min brann ibland men det var nog bra, det small i alla fall lite extra då.

Och såhär ser min party popper ut:




Kommentarer<3

Här kommenterar du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0